• Agenda
  • Boek een Band
  • Contact

Populairste coverband 2014 Bakkeliet presenteert haar single 29-09-2015

Bakkeliet presenteert CD single en videoclip

De populairste coverband van de Benelux 2014

Bakkeliet

Met haar roots stevig in het, aan de Nederlands/Belgische grens gelegen dorpje Alphen, timmert de 5-mans formatie Bakkeliet sinds 2007 zeer verdienstelijk aan de weg. Dankzij een ideale mix van echte ras muzikanten, een charismatische top zanger en een perfecte repertoire keuze stijgt Bakkeliet ver boven het maaiveld uit. Dit werd maar al te duidelijk tijdens hun deelname aan de bekende band-competitie ‘The Clash of the Cover Bands’. Bakkeliet kwam, zag en… overwon! Nadat de band eerst de Regio Award in de wacht had gesleept stonden ze enkele maanden later in de Grand Finale. In een zwaar uitverkocht Poppodium 013 in Tilburg wonnen zij de publieksprijs en daarmee de titel ‘Beste cover band van de Benelux’. Het prijzenpakket wat met deze overwinning gemoeid gaat bestaat naast de titel ‘Beste cover band van de Benelux’ ook nog uit een tour van minimaal 20 optredens en het uitbrengen van een single inclusief videoclip.

Op zaterdag 7 november presenteert Bakkeliet om 21:00 uur in Cultureel Centrum Den Heuvel te Alphen haar gloednieuwe single en videoclip. Tijdens hun spectaculaire nieuwe show, vol met alle vertrouwde Bakkeliet elementen als wederom een ijzersterk repertoire, het zichtbare spelplezier en een zeer aanstekelijke interactie met het publiek, zal een ‘special guest’ het eerste exemplaar van de CD single aan de band overhandigen. Daarnaast zal de nieuwe videoclip op grote schermen getoond worden.

De pluggers van Artists & Bands (promoter, management & bookings) gaan keihard aan de slag om bij alle landelijke en regionale radio- en tv-stations in Nederland en België airplay te scoren. Mede dankzij de nieuwe single en videoclip staat Bakkeliet op het punt om de Benelux te veroveren met hun energieke optredens, verrassende muzikale invalshoeken en bovenal heel veel plezier. Want… het moet wel leuk blijven. En leuk is het! Bakkeliet brengt rock en pop ‘with a smile’. Dat zie en hoor je niet alleen… dat beleef je!

Vanaf 8 november is de single van Bakkeliet internationaal te downloaden bij o.a. iTunes en Spotify.

BakkelietBakkeliet

Support-acts:

Sanne & Sophie
Voordat het Bakkeliet spektakel losbarst is het allereerst de beurt aan Sanne Koyen en Sophie Hendriks om het publiek met hun gitaar en zang alvast wat op te warmen. Deze uit Baarle-Nassau afkomstige dames, beiden 18 lentes jong, begonnen een kleine drie jaar geleden samen wat te jammen in de woonkamer. In korte tijd zijn Sanne en Sophie uitgegroeid tot volwassen muzikanten. Sanne heeft het gitaarspel binnen drie jaar tot kunst verheven en Sophie beschikt over een stem waar menig internationaal artiest jaloers op zou zijn.

Aline
Meisje met gitaar… De 20-jarige Aline Hilderink is een muzikale duizendpoot. Ze begon op haar achtste met drummen en stapte niet veel later over op gitaar en piano. Sinds kort is Aline ook actief als bassiste van de band Backdraft. Voor haar solo carrière is Ed Sheeran een grote inspirator. Mede daardoor heeft Aline zich ontpopt tot een volwaardig singer-songwriter. Gewapend met een akoestische gitaar en een loop-station brengt zij mooie en soms breekbare liedjes die het publiek niet onberoerd laten.

Zowel Aline als Sanne & Sophie zijn door Bakkeliet persoonlijk gevraagd om het voorprogramma te verzorgen tijdens hun CD single en videoclip presentatie.

Kaarten in de voorverkoop kosten € 10,- en zijn o.a. te verkrijgen via: de Artists & Bands' Webshop en ticketmaster.nl.

Tot ziens op zaterdag 7 november!

Bakkeliet poster

Een productie van Artists & Bands
www.artistsandbands.nl

The Clash of the Cover Bands is powered by:

SONOR Festivalinfo David Eden RockMuZine Uw logo ook hier?
Podiuminfo Ticketmaster Maxazine USA Music Import Uw logo ook hier?
Artists & Bands Booking Agency Artists & Bands Booking Agency Sound Vision Studio EVANS Koch

Disclaimer Copyright © 2009 - 2024 The Clash of the Cover Bands